En we zijn van start! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marel Schwering - WaarBenJij.nu En we zijn van start! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marel Schwering - WaarBenJij.nu

En we zijn van start!

Blijf op de hoogte en volg Marel

08 December 2013 | Thailand, Koh Tao

ROEKOE ROEKOE!

Daar zit je dan 11.30 plaatselijke tijd, ontbijtje achter de kiezen te genieten van het zonnetje en het uitzicht over zee. Een mooi moment om de eerste 1,5 week Thailand eens te overdenken en jullie wat een leesvoer te verschaffen. Donderdag 28 November ben ik aangekomen op Bangkok waar ik lekker decadent had geregeld dat ik opgewacht zou worden en vervolgens naar het guesthouse werd gebracht. Aangekomen bij het guesthouse moest ik 5 uur wachten voordat ik in kon checken. Maar dit ging redelijk snel voorbij omdat de receptie vol zat met gezellige mensen. Die avond kwamen Elin en Simone aan en hebben we lekker biertjes gedronken. De volgende dag met z’n 3en naar de mall geweest en meteen voor mij de eerste Thaise massage gehad. Meer een vorm van mishandeling als je het mij vraagt, maar achteraf zat alles lekker los. ’s Avonds hebben we een nightbazaar bezocht waar Elin en Simone de laatste souvenirs kochten voor vertrek naar Nederland. Zaterdagochtend heb ik de dames dan ook uitgezwaaid en ben zelf richting Ayuttaya vertrokken. Ik heb daar twee nachten doorgebracht, wat eigenlijk iets te veel van het goede was. De ruines waar het bekend om staat zijn mooi om te bekijken, maar na een dag heb je ook wel genoeg gezien. Daarnaast voelde ik me best eenzaam aangezien er weinig andere backpackers waren. Voornamelijk ‘follow-the-leader-groepsreizen’ en stelletjes heb ik gespot. In Ayuttaya heb ik besloten richting het zuiden te vertrekken en wel naar Koh Tao om daar mijn PADI open water te halen. Eerst weer terug naar Bangkok waar ik de dag gespendeerd heb met Mariel waarmee ik ondertussen contact had gezocht. Ik kon mijn backpack dumpen op haar kamer en verder lekker beetje op terrasjes gezeten en ideeën uitgewisseld over onze reizen. Die avond vertrok ik met de nachtbus naar de pier van Chumphon. Eenmaal aangekomen moesten we nog 2 uur wachten op de boot naar het eiland, maar lang leve wifi. Terwijl ik zat te wachten kreeg ik een berichtje van Manou wat mijn plannen voor de komende tijd waren. Mijn plan is geen plan dus vrij om te gaan waar ik wil. En zo ontstond het idee om naar Bali te gaan. Ondertussen zijn de tickets geboekt en zullen wij 30 december t/m 11 januari Bali onveilig gaan maken. Na het bijkletsen met het thuisfront vertrok om 7 uur de ferry naar het eiland. Op de ferry moesten zo ongeveer 380 van de 400 mensen kotsen. En ook ik kwam er helaas niet onderuit. Eenmaal op het eiland ben ik vrij snel bij de Nederlandse duikschool Impian naar binnen gelopen. Ik kreeg daar de keuze of vandaag beginnen of over 4 dagen. Impulsief als ik ben dezelfde dag maar begonnen. Outfit aangemeten en hup de theorieles in waarvan ik het meeste al gemist had. Ik zat in een groep van 4 Nederlanders een mooi aantal om het goed te leren. ’s Middags hadden we de eerste duik, en het was even wennen dat je onder water adem kon halen, maar wat was het leuk! De volgende 2 dagen hadden we ’s ochtends theorie en examen en ’s middags 2 duiken. En donderdag waren we geslaagd voor onze PADi open water. Na het duiken gingen we altijd met z’n allen even biertjes drinken en werd Impian de ontmoetingsplek voor ons. Ook nadat we geen les meer hadden was daar altijd de gezelligheid te vinden. Na 6 dagen Koh Tao heb ik besloten om naar Koh Phi Phi te gaan aan de westkust. Al zou ik hier best een hele maand kunnen vertoeven op Koh Tao. Aan de ene kant zou je denken, waarom doe je dat niet?, maar aan de andere kant er is nog meer te zien in Thailand. Ik zit er wel over na te denken om na de trip naar Bali terug te komen op Koh Tao om m’n advanced open water te gaan doen. Maar dat is te ver vooruit denken want dat is pas over een maand! Nu eerst op naar Koh Phi Phi en vervolgens ga ik naar het Noorden van Thailand oftewel Chiang Mai. Kortom ik begin mijn draai steeds beter te vinden. Wat ik nog wel moet leren is foto’s te gaan maken. In de afgelopen 1,5 week denk ik dat de tussenstand op totaal 10 foto’s staat...

Laturrr




  • 08 December 2013 - 09:15

    Marion:

    Ha Marel, wat is dat leuk wakker worden. Ik lig dus nog in mijn bed en heb je verslag gelezen. Wat heb je al veel gedaan en gezien in anderhalve week. Ik vind het heel goed zoals je het allemaal doet. Veel succes verder en ik zie uit naar je volgende verhaal. Groetjes Marion.

  • 08 December 2013 - 09:55

    Gerard:

    Dochters mooi verslag. Ben blij dat jij je draai hebt gevonden. Succes en vergeet inderdaad niet om foto's te maken. Veel plezier en kijk uit naar je volgende blog.
    Groet,
    Vaders

  • 08 December 2013 - 10:19

    Janneke:

    Hallo Marcel,

    Fijn dat je het naar je zin hebt, mooi verslag,
    Veel plezier nog

    Groetjes janneke

  • 08 December 2013 - 11:00

    Margit:

    Hey meisie,

    Een hele leuke blog, op naar Koh Phi Phi.....
    Ben benieuwd wat je daar gaat beleven!
    Veel plezier.... vanuit het koude kikkerlandje.

    Groetjes van mij.

  • 08 December 2013 - 11:16

    Oma Leny:

    Hoy Marel,
    Wat een leuk verslag, bedankt , ga zo door.
    Ik probeer met je mee te genieten,
    Dikke kus oma Leny

  • 08 December 2013 - 13:26

    Chloe:

    Ha Marellie,

    Leuk om wat van je te horen!! Verbaasd me niets dat je nog (bijna) geen foto's hebt genaakt!! Wel doen he! Is zo heerlijk om na je reis(waar je nu nog niet aan wilt denken!!) herrinneringen op te halen al terug kijkend naar alle mooie foto's ;-)

    Onder water ademhalen is indd even bizar om mee te maken! Maar het zal vast heel mooi zijn geweest! Klinkt goed al je mooie plannen!!

    Geniet! En ik kijk uit naar allllll je volgende verhalen ☺️

    Liefs, Chloë

  • 09 December 2013 - 10:35

    Angeline:

    Hoi Marel,

    Fijn dat je je draai hebt gevonden. Wat een heerlijk vooruitzicht om bijna twee weken op Bali door te brengen. Uiteraard willen wij dan wel foto's zien, dat snap je natuurlijk wel. Veel plezier en geniet ervan.

    Angeline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Backpacken

Recente Reisverslagen:

03 April 2014

Na regen komt zonneschijn.

16 Maart 2014

G'day Mate!

27 Februari 2014

Marel <3 Nieuw-Zeeland!!

10 Februari 2014

KIA ORA!!

26 Januari 2014

Bye bye rijst, tuktuks en tempels!
Marel

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 14564

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 18 April 2014

Backpacken

14 Februari 2011 - 21 Juli 2011

Stage Antwerpen

Landen bezocht: