Vermoeiend zo'n week *zucht* - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marel Schwering - WaarBenJij.nu Vermoeiend zo'n week *zucht* - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marel Schwering - WaarBenJij.nu

Vermoeiend zo'n week *zucht*

Door: marelschwering

Blijf op de hoogte en volg Marel

21 Februari 2011 | België, Antwerpen

Om te voorkomen dat jullie maar iets missen van wat ik hier allemaal doe besloot ik op deze grijze dag maar weer een verhaaltje te tikken. Want bah wat is het koud, en is de lucht grijs en dat terwijl vanuit allerlei zonnige oorden de verslagen binnenstromen! Jaloersmakend? ZEKER!! Ruilen? Nou dat weet ik zo net nog niet!.....

Dinsdag begon mijn eerste dag als kamermeisje, want hoe wil je nou leiding geven als je zelf geen idee hebt van wat het werk in houdt en hoe zwaar het is. Ik ging meelopen met Claire en die zou mij de kneepjes van het vak leren. De eerste kamer deed ze helemaal voor en ik mocht toe kijken! Het tempo zat er flink en mijn grijze massa deed z'n uiterste best om alles op te slaan. Op de andere kamers mocht ik het steeds zelf en vragen als iets niet lukte. Met een hoop gestuntel, getrek en wat hulp van Clair kreeg ik het eerste bed gedaan! Maar oefening baart kunst, dus op de volgende kamers bleef ik lekker oefenen en de kunst kwam er hoor! Een perfect opgemaakt bed aldus Claire. Nou missie voor de dag volbracht dacht ik zo.. Daarnaast ook nog de badkamer leren schoonmaken maar daar komt niet zoveel techniek bij kijken, dat is gewoon pure conditietraining om het tempo bij te houden. Ik was blij dat het 17.00 werd want mijn batterij begon aardig leeg te lopen en ik moest me nodig weer opladen! Eenmaal thuis en neergeploft op m'n bed was mijn intentie om snel te gaan slapen, maar helaas wil het nog niet zo lukken hier. En dat was de rest van de week hetzelfde.

Woensdag liep ik me met Fatna, een ander meisje een andere techniek. Zij liet mij zijn hoe zij een bed op maakte, just great dacht ik heb ik het ene onder de knie mag ik t andere gaan leren. Maar ik mocht gewoon doen wat ik zelf het fijnste vond en zo was de kamer steeds sneller klaar. Tijdens de lunch kom ik ff tot rust en ben ik stil (huh Marel stil?) Ja ik stil, gewoon omdat ik niet met de meisjes kan praten. De voertaal onder de meisjes is Frans, daarnaast komen een aantal meisjes uit Congo, wat uit Marokko, en der komen ook wat filipijners voorbij! En aan tafel gaan alle talen door elkaar heen, dat valt gewoon niet te volgen.

Donderdag liep ik mee met Samira, een kletskous van heb ik jouw daar. Wel gezellig want ze spreekt goed Nederlands. Lekker kamers poetsen, en ik krijg alles steeds sneller klaar. Alleen de 2 persoonsbedden vragen nog wat oefening want die kunst lijkt meer op een kleutertekening dan een Van Gogh. Nou kan een kleuterteking ook heel mooi zijn, maar de verwachting ligt toch wel op een ander niveau.

Vrijdag moest ik 12 kamers alleen doen, dus zonder hulp en dat is me goed afgegaan, ik kreeg complimenten van de manager en de meisjes vonden het ook erg knap! Goh dat ben ik niet gewend dat de baas uitspreekt dat je het goed doet! Terwijl je er toch harder door gaat werken!

Omdat ik de hele week al belabberd geslapen had, en nog wat andere pijntjes had, ging ik vrijdag op weg naar Twente om te vertoeven in Hotel Mama. De bedoeling was om hier lekker uit te rusten. Vrijdagavond ging ik ff een borrel halen bij de steeg, en dat ff duurde tot 05.15 hoezo rust pakken? Maar het was weer een ouderwetse avond en daarvoor wil Joris toch nog ff via deze weg bedanken ;) Zaterdag lekker uitgebrakt en een hele dag niks gedaan, echt heerlijk! Zondag potje voetbal gekeken en toen de reis weer ingezet naar Antwerpen want vandaag moest ik vroeg beginnen!

Ik begon om half 7 en mijn ogen stonden ook op half 7. Gelukkig werd er begonnen met koffie en vervolgens kreeg ik te zien hoe ik de afdeling moet openen! Vanaf 08.30 moest ik weer schoonmaken tot 14.30. Dat zal ik tot en met donderdag blijven doen zodat ik alles zelf kan! Vrijdag ben ik lekker een dagje vrij, en omdat ik een die-hard supporter ben ga ik daarom donderdag 4 uur in de trein zitten om naar FC Twente - Rubin Kazan te gaan in de Grolsch Veste om vervolgens vrijdag weer 4 uur terug te reizen! En natuurlijk kom ik terug voor de verjaardag van vaderfiguur want die wordt vrijdag alweer 56! Misschien ben ik wel knettergek, maar ik doe lekker waar ik zin in heb ik ben tenslotte een Schwering. En die 4 uur vliegen om met films kijken!

En daarom weet ik ook niet of ik wel zou willen ruilen, zo kan ik hier in Antwerpen van alles beleven, ik zit hier nog 5 maand, maar kan ook lekker naar huis om plat te praten om te voorkomen dat ik maar iets ga lijken op de Belgen want het blijft een raar volkje!

Saluukes!
XX Marel

  • 21 Februari 2011 - 17:24

    Chloe:

    Hahaha, wat bende toch een lekkerding!
    Leuk verhaal weer meid :D en goed gedaan zeg, het is inderdaad hard werken op de housekeeping! En het klinkt misschien gek, maar het kan toch erg lastig zijn om zo'n kamer góéd schoon te maken! Dus: top!

    En inderdaad, dat is wel erg lekker om ff naar huis te kunnen.. ben nog niet eens twee weekjes weg en het zou mij al ff lekker lijken mamas kostje te eten en thuis (bij Noud) te zijn ;)

    Chick, geniet ervan en spreek u snelles!

    Liefs, Chloe

  • 21 Februari 2011 - 17:32

    Marion:

    Hoi Marel, dat was zeker wel hard werken. Knap en goed dat het allemaal zo goed lukt. Veel plezier bij Twente en we zien je vrijdag wel.
    Groetjes uit Weerselo

  • 21 Februari 2011 - 17:45

    Helene:

    petje af meid, is idd flink aanpakken, enne gewoon lekker je ding blijven doen, ach en een schwering is toch alleen maar klein beetje eigenwijs.

  • 21 Februari 2011 - 20:23

    Bas En Karis:

    Wederom een goed verhaal:-) tot donderdag! Come on Twente

  • 22 Februari 2011 - 07:02

    Paps:

    Dochters
    Lekker verhaaltje weer. We gaan er donderdag en vrijdag weer een mooi dagje van maken. Twente een ronde verder en vaders weer een jaartje ouder

  • 22 Februari 2011 - 10:32

    Kayleigh:

    Goed bezig hoor! Wel lekker dat je gewoon nog zo vaak naar huis kan.
    En geloof me, je bent niet de enige met rotweer. Hier is het ook niet erg warm en zonnig. Kunnen we samen jaloers zijn op iedereen die nu al poepiebruin aan het worden is.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Marel

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 14565

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 18 April 2014

Backpacken

14 Februari 2011 - 21 Juli 2011

Stage Antwerpen

Landen bezocht: