Groeten uit Thailand! - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Marel Schwering - WaarBenJij.nu Groeten uit Thailand! - Reisverslag uit Mae Hi, Thailand van Marel Schwering - WaarBenJij.nu

Groeten uit Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Marel

24 December 2013 | Thailand, Mae Hi

Pai: een hippiedorpje in het noorden van Thailand waar je weinig anders kunt doen dan hotsprings en watervallen bezoeken, chillen, relaxen en niets doen. Een prima plek dus om weer een verhaal te tikken over de afgelopen twee weken.
Vanaf Koh Tao heb ik de nachtboot naar Surathani gepakt waar we werden opgehaald om vervolgens 2 uur te moeten wachten op de minivan die ons naar Krabi zou brengen voor de boot naar Koh Phi Phi. De bus kwam op tijd, maar de chauffeur stopte onderweg vele malen waardoor we de boot misten. Uiteindelijk ticket gekocht voor een andere boot en m’n oude ticket kon ik gebruiken voor de terugweg. Op Phi Phi moest ik op zoek naar een slaapplek. Na wat rondgelopen te hebben, ben ik voor de goedkoopste optie gegaan. Het was een slaapzaal wat eruit zag als een gevangeniscel, maar de mensen die er sliepen waren superaardig. De rest van de middag heb ik een beetje op het strand gelegen om bij te komen van de reis. ’s Avonds ben ik gaan eten met m’n slaapzaalgenoten en zijn we op stap geweest. In de reggaebar staat een boxring waar gewone mensen een gevecht aan kunnen gaan voor een gratis bucket. 2 van mijn slaapzaalgenoten gingen het gevecht met elkaar aan en we hebben de buckets met z’n allen gedeeld. De volgende dag zijn we met 7 man gaan Kajakken. Erg leuk om op die manier het eiland te verkennen en zijn we naar Monkey beach geweest om aapjes te kijken. De avond verliep net zoals de vorige avond op Phi Ph; uit eten, op stap, slapen . Op woensdag ben ik naar het viewpoint gegaan. Een hele tocht omhoog maar het was het zeker waard. Een prachtig uitzicht over het hele eiland. ’s Avonds ben ik wat gaan eten in bananabar met 3 Engelse meisjes uit de slaapzaal waar je kunt eten en film kijken tegelijk. ’s Avonds ben ik wat gaan drinken met Lotte en Freek die in mijn duikklas zaten. Op donderdag vertrok ik vroeg omdat ik om 9 uur de boot moest hebben richting Phuket. Vanaf Phuket ben ik lekker decadent naar Chiang Mai gevlogen. Ik kon namelijk kiezen of 2 dagen in een bus, of 2 uur in een vliegtuig. En het prijsverschil was minimaal dus de keuze was snel gemaakt. Het hostel in Chiang Mai was supermooi met lekkere douches en bedden. Chaing Mai zou voor mij de stad van de activiteiten worden dus vrijdags heb ik de stad verkend en gekeken wat ik allemaal wilde doen en ’s avonds naar de nightbazaar gelopen op jacht naar de portemonnee voor Elin. Ondertussen heb ik mijn was gedraaid aangezien het hostel eigen wasmachines had. Op zaterdag heb ik de ziplines gedaan. Lekker als een aap aan kabels door de jungle slingeren. ’s Avonds ben ik weer naar de nightbazaar gegaan omdat ik het leuk vind om langs alle kraampjes te lopen, en ik nog niet de goede portemonnee te pakken had. Op zondag regende het de hele dag, waardoor ik deze dag gebruikte om een plan te maken voor de dagen tot en met Bali. Tegen 6 uur werd het droog en besloot ik naar de zondagmarkt te gaan. Op het moment dat ik in de lift stond ontmoette ik Laura. Een Duits meisje dat van plan was naar de nightbazaar te gaan. Ik zei dat ik naar de zondagmarkt ging en ze besloot met mij mee te gaan. We praatten over onze plannen en kwamen erachter dat deze naar genoeg hetzelfde waren maar mijn planning die ik die middag gemaakt had kon ik weer vergeten. Zo zie maar weer; best plan is nog plan. Op de zondagmarkt heb ik ook de portemonnee kunnen scoren, ik blij, Elin blij (al moet ze er nog 4 maand op wachten). ’s Avonds hebben Laura en ik samen een 3-daagse trekking geboekt voor dinsdag tot en met donderdag. Voor de maandag had ik namelijk al een kookcursus geboekt. Deze kookcursus deed ik op een boerderij samen met een Chinees en een Oostenrijker. Een beetje nerds maar het was wel gezellig. Het koken was erg leuk en lekker maar daar valt verder weinig over te vertellen. ’s Avonds pakten Laura en ik onze kleine rugzakken in voor de trekking en dinsdagmorgen was het dan zo ver. Om 9 uur werden we opgehaald en nadat we de andere 9 deelnemers hadden opgehaald, reden we richting de orchidfarm. Dit onderdeel mogen ze wat mij betreft schrappen uit de trekking, bloemetjes kijken is niet mijn ding. Vervolgens reden we verder de berg op richting de olifanten. Daar maakten we een ritje van ongeveer 45 minuten in een zitje. Ik vond het jammer dat we niet echt op de olifant zaten en ze niet konden wassen, maar goed daar gaan we niet over zeuren. Na de olifanten gingen we naar de longnecks. Het was behoorlijk toeristisch opgezet maar wel leuk om ze een keer te zien. Vervolgens was het tijd voor de lunch, maar om daar te komen moesten in een gammel kooitje aan een kabel de rivier oversteken. We hebben het allemaal overleefd. En de lunch was rijst in een bananenblad wat 100% meeviel. Na de lunch begon het echt lopen. We gingen echt supersteil omhoog over smalle paadjes waarbij onze gids Ping telkens zei: you want trekking you get trekking.. Uiteindelijk kwamen we aan bij de ”highway” maar ook deze ging behoorlijk steil omhoog. Ik merkte dat ik een blaar kreeg op mijn hak door de nieuwe schoenen. Maar goed na mijn ervaringen tijdens de 4-daagse wist ik dat het wel goed zou komen en was al lang blij dat ik geen last van m’n enkel had. Uiteindelijk kwamen we aan in het dorpje waar we de nacht zouden doorbrengen. Het eten bestond uit rijst met groente en wederom best lekker. Na het eten zaten we met z’n allen om een kampvuur om warm te blijven. Ping liet zien hoe je een echte joint moest draaien met een gedroogd bananenblad en wij legden uit wat WiFi was, het was een mooie avond. De nacht spendeerden we met z’n allen in een baboehutje en het was vreselijk koud waar niemand goed sliep. Gelukkig kregen we een goed ontbijt met gekookte eitjes en heel veel toast en thee. De tweede dag hebben we de hele dag gelopen door de jungle maar wel met veel pauzes. We stopten bij watervallen waar gezwommen kon worden. Daarnaast aten we hier onze lunchpakketjes wat bestond uit noodles in wederom een bananenblad. De lunch aten we met stokjes die ter plekke gemaakt werden van bamboe. Eenmaal aangekomen in het dorp werd vrij snel het avondeten geserveerd en kwamen we tot de conclusie dat de tweede dag veel minder zwaar was omdat we voornamelijk omlaag liepen. Toch merkte ik dat ik behoorlijk spierpijn had in mijn bovenbenen. ’s Avonds was het weer vreselijk koud en had ik wederom slecht geslapen. De 3e dag hoefden we maar 1 uur te lopen voordat we gingen raften. Het was leuk maar niet echt spectaculair. Het bamboeraften duurde maar 10 minuten en de trekking sloten we af met een goed bord Phad Thai. Eenmaal weer aangekomen in het hostel hebben Laura en ik lekker warm en lang gedoucht. Ook hebben we onze was gedaan want alle kleren stonken ontzettend naar voornamelijk de rook van de kampvuren. ’s Avonds zijn we met de hele groep uit eten geweest en heb ik onder andere gefrituurde kikker gegeten (het is net kip). Daarna zijn we naar het Muay Thai box stadium gegaan en alle gevechten gekeken met maar liefst 3 knock outs. De avond hebben we afgesloten in Yelowbar. Om daar te komen gingen we met 11 man in 1 Tuktuk. Veel te veel voor betaald maar het was het waard. Uiteindelijk om 03.30 helemaal kapot aangekomen in het hostel. Vrijdags heerlijk uitgeslapen en goed ontbeten, en vervolgens besloten om naar tiger kingdom te gaan. Het waren erg luie tijgers waardoor de foto’s minder stoer werden dan gehoopt maar ach. ’s Avonds hebben we pizza gegeten omdat we wel even klaar waren met het Thaise voedsel. Daarna op tijd naar bed gegaan omdat we zaterdag met de bus naar Pai gingen. 3 uur en 762 bochten verder kwamen we aan in de hippie-oase. Zondags zijn we ’s ochtends naar de hotsprings geweest en de rest van de dag lekker gechilled en in de zon gelegen. ’s Avonds zijn we naar de markt gegaan en hebben we ons eten als tapas bij elkaar gesprokkeld. Op maandag heb ik met Laura een scooter gehuurd en gingen we op zoek naar de watervallen. We hadden allebei nog nooit gereden maar we kwamen er snel achter dat het supermakkelijk was. We zijn regelmatig verkeerd gereden en zelfs op de bochtenweg naar Chiang Mai terecht gekomen, maar na 15 bochten konden we dan eindelijk omdraaien. Uiteindelijk borden gevonden waar de waterval op stond en na 2,5 uur gezocht te hebben, was de waterval bereikt. De waterval was verder niet bijzonder maar wij vonden het een hele prestatie. De rest van de middag hebben we nog rondgecrosst en waar ik Pai verliet met 20 km per uur kwam ik het dorp weer binnen met 80 km per uur. En vandaag is het dinsdag en hebben we een kerstboom gemaakt van fruit. Daarnaast waren wij in de waan dat het kerstdiner in het hostel vandaag zou zijn dus hadden we niks gepland, maar het blijkt morgen op 1e kerstdag te zijn. Dus lekker chillen met die billen en genieten van de zon en het uitzicht. Onderdeel van het kerstdiner is overigens een varken wat hier bij het hostel rondscharrelt en gevoerd wordt.
Donderdag zullen we Pai weer verlaten en gaan we naar Bangkok waar Laura en ik afscheid van elkaar zullen nemen. Ik zal namelijk de nacht van 29 op 30 om 3 uur moeten inchecken voor mijn vlucht naar Bali waar ik Nieuwjaar ga vieren en het eiland ga verkennen met Manou.
Hopelijk is het verhaal niet al te lang, maar zo is iedereen in ieder geval weer op de hoogte. Vanuit Thailand wens ik iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig nieuw jaar.

  • 24 December 2013 - 10:44

    Marianne:

    Hee Marellie!
    Super leuk om je verslagen te lezen! Klinkt heeeerlijk wat je daar allemaal meemaakt. Voor jou ook hele fijne feestdagen! Geniet ervan daar aan de andere kant van de wereld.
    XX

  • 24 December 2013 - 10:47

    Margit:

    Leuk verhaal!
    Nu nog een paar foto's erbij... !

    Jij ook hele fijne kerstdagen....

    xxx

  • 24 December 2013 - 10:56

    Robert E.:

    Geweldig Marel!! Ik neem aan dat je een dagboek oid hebt, want met zo veel indrukken en belevenissen zou je haast vergeten wat je allemaal hebt gezien en ervaren!! Echt mooi en leuk om je verslag te lezen! Ook een fijne kerst in Thailand en jaarwisseling op Bali! Groet Robert

  • 24 December 2013 - 11:03

    Karis:

    jowww Sistah,

    Super leuk verhaal joh:)! Echt cool wat je allemaal meemaakt!
    Ik wens jullie ook fijne feestdagen! Tot face time.

    Liefs uit een regenachtig Almelooooooooooooo

  • 24 December 2013 - 11:10

    Janneke :

    Hallo Marcel,

    Geweldig wat je allemaal mee maakt.
    Jij ook hele fijne dagen, en geniet daar verder

    Groetjes Janneke

  • 24 December 2013 - 11:14

    Angeline:

    We zijn weer helemaal bij. Hartstikke leuk om dit weer te lezen.
    Veel plezier weer de komende dagen.

  • 24 December 2013 - 11:16

    Elin:

    Hoi Marel, wat een super gaaf verhaal... Ik baal onwijs dat ik 4 mnd op mijn portemonnee moet wachten. Helemaal nu ik een klein ongelukje had in mijn tas met een bak yoghurt/kwark. Gevolg: een naar aarbeiruikende portemonnee die pikt.....

    Heel veel plezier en goede reis naar Bali. Onwijs gaaf dat je daar Oud&Nieuw gaat vieren.

    Heel veel liefs Elin

  • 24 December 2013 - 11:29

    Marion:

    Hoi Marel, je verhaal is niet te lang, het leest lekker. Het is toch leuk om al die belevenissen van jou te lezen. Super hoor. Ook vanuit Weerselo wensen wij jou fijne kerstdagen en ook alvast de allerbeste wensen voor 2014.

  • 24 December 2013 - 12:23

    Marie-José:

    Marel dit is weer supergoed verhaal. Ik kan niet zeggen dat je niets beleefd.
    Have fun.
    Merry Christmas and a Happy New Year.
    Groetjes André en Marie-José

  • 24 December 2013 - 16:05

    Manou:

    Haha oké op Bali gaan we dus geen bloemetjes kijken!
    Wel buiten zetten ;))

  • 25 December 2013 - 13:32

    Helma:

    Leuk verhaal Marel, je kerstboom zag er heel fruitig uit. Geniet er nog van. Vanuit Hoge Hexel ook voor jou hele fijne feestdagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Mae Hi

Backpacken

Recente Reisverslagen:

03 April 2014

Na regen komt zonneschijn.

16 Maart 2014

G'day Mate!

27 Februari 2014

Marel <3 Nieuw-Zeeland!!

10 Februari 2014

KIA ORA!!

26 Januari 2014

Bye bye rijst, tuktuks en tempels!
Marel

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 14551

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 18 April 2014

Backpacken

14 Februari 2011 - 21 Juli 2011

Stage Antwerpen

Landen bezocht: