Gezelligheid in Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marel Schwering - WaarBenJij.nu Gezelligheid in Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marel Schwering - WaarBenJij.nu

Gezelligheid in Antwerpen

Door: marelschwering

Blijf op de hoogte en volg Marel

08 Juni 2011 | België, Antwerpen

Alweer een maand voorbij sinds mijn vorige verslag en dit keer ben ik tussendoor niet thuis geweest! En ik moet zeggen dat ik het steeds minder erg vind om in Antwerpen te zitten! Al zal ik nooit een meisje van de stad worden! En t verkeer hier is ook levensgevaarlijk! Heb al heel wat aanrijdingen gezien, tussen fiets-auto, auto-auto, fiets-scooter, en ook als voetganger moet je uitkijken dat je niet van je sokken wordt gereden! Daarnaast zie je langs de singel ook regelmatig ingetikte raampjes van auto's die daar staan geparkeert! Of je ziet allemaal glas liggen op het plaats delict. Ach ja met mijn verrotte fiets is op een lekker band na nog niets gebeurd (klop klop op hout). Ik leg hem ook altijd netjes aan de ketting, niet omdat hij het uitstraalt om gejat te worden, maar zonder m'n fiets moet ik me per tram of bus verplaatsen. En als ik m'n huisgenoot moet geloven zijn die niet echt punctueel, of besluiten opeens om niet verder te rijden.

Nou genoeg onzin over het verkeer. Wat heb ik in godsnaam allemaal gedaan? Ik hoop er al tikkent achter te komen! In ieder geval is Fleur hier geweest! Echt supergezellig!! Toen ik het perron kwam opgelopen kwam net de trein aangereden van haar dus goed voorbeeld van perfect timing! Daarna gegeten en ontzettend goed bijgekletst! Natuurlijk ik Fleur die avond ook Biercentral laten zien, en het is niet bij kijken gebleven, er moest natuurlijk ook geproeft worden! Ik heb daar ook nog ff een bier-encyclopdie op de kop getikt!
De volgende dag hebben we lekker de toerist uitgehangen. Wij hebben een rondje gemaakt in de paardentram, wafels gegeten, souvernirwinkeltjes bezocht en lekker door de stad geslenterd. De afsluiter was natuurlijk een puntzak met vlaamse frieten! Kortom het was onmeunig gezellig!!

We kunnen onderhand wel zeggen dat ik lichtelijk bioscoopverslaafd ben! In Nederland ga ik toch 1 a 2 keer per maand naar de bios, en hier in Antwerpen ben ik ook al 3 keer geweest! Er zijn hier 2 bioscopen en eentje is echt huge! 24 zalen en in de grootste zaal kan zo'n 1000 man! Der is geen balie waar je kaartjes moet kopen, maar alles gaat digitaal met automaten. Je kiest je film, dan kun je aanklikken welke stoelen je wil en betalen maar! Vervolgens moet je naar links of rechts ligt eraan welke zaal, en kom je in een soort bioscoopsnacks winkel! The place to be dus! hehe

Ik ben ook met Margot (m'n roomie) en Lianne (een vriendin van haar uit Ierland) naar de Irish Pub geweest, ontzettend gezellig, en ontzettend druk! Maarja dat is ook niet zo gek als de CL finale live wordt uitgezonden op de ongeveer 20 schermen die daar hangen! Toch jammer dat van de Sar niet die prijs heeft kunnen pakken als afscheid!

Zondag was het personeelsfeest van het hotel. De volgende dag moest ik om 7 uur beginnen dus had mijn manager geregeld dat ik gratis in het hotel kon slapen. Het was echt heel gezellig, en ook het eten was donders lekker! Van lamskoteletten tot scampi's, en van tournedos tot asperges. En dan heb ik t alleen nog maar over het warme buffet, want ook de carpaccio en oesterbar ontbraken niet! Nadat iedereen het buikje vol had en de eerste pintjes genuttigd had zijn we richting de disco van het hotel gegaan. DJ Ferry deed z'n best maar toch ging niemand de dansvloer op! Iedereen stond er maar te staan, en ik dacht dat hoort niet! En natuurlijk ben ik dan weer de mongool die een kamermeisje meetrekt de dansvloer op! Maar het heeft gewerkt, want al snel volgden er meer! Achja de mens is een kuddedier he, en als er 1 schaap over de dam is.... Het bier was lekker, de muziek was goed, dus van mijn plan om toch redelijk op tijd m'n bed op te zoeken kwam weinig terecht! Het was zelfs zo ernstig dat ik samen met Ferry als laatste wegging! Om half 4 lag ik in m'n bed, en om half 7 zou mijn wekketjes weer gaan!...oeps!
Achja het was ook een beetje het afscheidfeest van Ferry, want die zondag was z'n laatste dag! Erg jammer dat ie nu weg is, want het was toch altijd wel erg gezellig! De achterhoekers lijken wel een beetje op de Twentenaren, en t accent valt dan ook niet op! En als we met z'n tweeen de adeling draaiden, waren we lekker aan het kutkloterijen! Maar er komt een nieuwe stagiair en we zullen zien wat dat gaat worden!
De volgende dag was ik natuurlijk lekker brak, maar gelukkig was ik eigen baas, en was het niet zo druk! Toch wel relaxt dat ik de hele housekeeping alleen kan draaien, niemand die op je let terwijl het eigenlijk wel een hele verantwoordelijkheid is!
Maar ik was blij dat ik om 15 uur weg kon! Om 20 uur kon ik mijn ogen echt niet meer open houden dus ben ik m'n bed ingedoken en heb ik de klok rondgeslapen.

Juni belooft ook weer gezellig te worden, margot en ik hebben al weer een film uitgezocht voor ons volgende bioscoopbezoek. En de 16e komen paps en mams al naar patattenland als klap op de vuurpijl ben ik natuurlijk de 27ste jarig!! Ik heb nog van niemand gehoort om op mijn verjaardag te komen dus ik denk dat ik maar gewoon ga werken. Dennis, m'n jaarclubbroertje loopt stage in hetzelfde hotel, en is op dezelfde dag jarig en we worden allebei 21! Dat schept natuurlijk een band ghehe dus we zullen zien wat t wordt!

Ik ben vast een heleboel vergeten te vertellen, maar vind dat er wel weer genoeg letters getikt!
Met pinksteren ben ik lekker weer even in Borne, en ik kijk nu al uit naar mijn eigen bedje, en een lekker koud wiecks rosebiertje!

xx Saluukes!

  • 08 Juni 2011 - 18:49

    Moeder Figuur:

    Hey,

    Tja begin je net te wennen en dan heb je het er al weer op zitten over een paar weekjes ..... :)

    CU zaterdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Marel

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 14542

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 18 April 2014

Backpacken

14 Februari 2011 - 21 Juli 2011

Stage Antwerpen

Landen bezocht: