Sportbelevenis op vele manieren! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marel Schwering - WaarBenJij.nu Sportbelevenis op vele manieren! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Marel Schwering - WaarBenJij.nu

Sportbelevenis op vele manieren!

Door: marelschwering

Blijf op de hoogte en volg Marel

18 April 2011 | België, Antwerpen

Ik zie dat het alweer 3 weken geleden is dat ik jullie met een verhaal heb bezig gehouden, en op vele verzoek hier weer een nieuwe lading leesvoer.
Normaal zijn mijn verhalen wel chronologisch maar ik heb geen idee wat ik allemaal wanneer heb gedaan dus ik zal gewoon ergens beginnen en dan zien we wel waar het schip strand!

Ten eerste was tijdens een van de dagen dat ik controle liep de dienstlift kapot! We hebben 2 dienstliften en daarmee gaan we de verdiepingen langs. 1 was er dus kapot en die moest beschikbaar blijven voor de mensen van de renovatie, want tijd is geld en het hotel bespaart waar ze kunnen. Het kwam er op neer dat wij als controle de lift minimaal moesten gebruiken.
Dus toen we begonnen met de ronde met de lieft naar de 10e gegaan, daar te controleren en vervolgens met de trap van de nooduitgang naar de 9e verdieping te gaan. Dit tot de 1e verdieping om vervolgens weer met de lift naar de 10e te gaan. Pff wat een gedoe, maar wel een goede oefening voor de beenspieren, want die voelde ik aan het eind van de dag behoorlijk en was blij dat het aleen naar beneden was en niet dat ik de trap op hoefde te lopen! Ze kunnen er bijna een sport van maken!

Natuurlijk volg ik FC Twente hier ook op de voet maar bij gebrek aan televisise moet ik het vaak met FC Twente Radio doen! Ik zou de wedstrijden kunnen streamen maar we hebben hier maar een bepaald volume internet en dat is sneller op dan je denkt, dus moeten we het downloaden en streamen beperken! Maar goed ik besloot na wikken en wegen op PSV toch via Twente Radio te luisteren, wel zo spannend dacht ik! Eerst maar even naar de supermarkt want deze wedstrijd vraagt om wat dorstlessends! Lekker paar flesjes kriek gekocht en in de diepvries gegooid want anders waren ze natuurlijk niet op tijd op temperatuur! Het was een spannende avond maar met een perfect resultaat. Die maandag en dinsdag was ik vrij, dus ben ik zondagavond naar huis gegaan en kon ik maandagmiddag de herhaling van de wedstrijd bekijken! Want die commentatoren maken het vaak spannender dan het is! Villa Real - FC Twente heb ik wel gestreamed want als Twente zou gaan stunten moest ik dat toch wel meegemaakt hebben, helaas bleef dat uit! De thuiswedstrijd heb ik gelukkig live kunnen volgen in het stadion! Eerst de voorbeschouwing met vaders op de fiets met als conclusie: mocht dit de laatste wedstrijd in de Europa league zijn, dan zijn we er in ieder geval bij geweest! Het was (voorlopig) de laatste, maar wij waren er, dus daar heeft het niet aan gelegen! De wedstrijden op zondag zijn vaak tegelijk met mijn werktijden dus op zondag zorg ik wel dat ik de score bij houd op de computer, maar de afgelopen zondagen kon ik daar niet vrolijk van worden! En nu de grote vraag, moet ik vrij vragen voor de bekerfinale of voor een eventueel kampioenschap? Ik mag 1 weekend in de maand vrij, dus is nog ff een puntje om over na te denken.

Voetbal is zoals vele van jullie wel zullen weten niet de enige sport op deze aardkloot, zo hebben we ook de spetterende sport waterpolo. En mocht het nou net het geval zijn dat we de juniorenteams van 6 landen in ons hotel hadden, waaronder Wit-Rusland en Nederland. Deze zaten samen op de 4e verdieping. Vol goede moed ging ik die kamers schoonmaken maar werd al snel vriendelijk verzocht door de Nederlandse coach om later terug te komen want de jongens moesten slapen! Prima! Vervolgens kwam er uit bijna alle kamers muziek op volume 100, ik dacht nog bij mezelf: die hebben aparte slaaptherapie! Maar goed wie ben ik om dat te zeggen! Naja verder geen problemen gehad met die Nederlanders. Maar dan de Russen, die zijn toch een beetje wereldvreemd al zeg ik het zelf! Ik werd regelematig in het Russisch aangesproken waar ik natuurlijk geen chocola van kon maken. Dus ik zeg op mijn beste engels I don't understand you/russian. En vervolgens praten ze gewoon verder in het russisch en hebben maar niet in de gaten dat ik ze niet begrijp, misschien hebben ze me ook wel lopen uitschelden omdat ik ze niet begrijp, je weet het niet he! Maar die denken volgens mij echt dat de hele wereld russisch spreekt! De enige 2 russische woorden die ik ken zijn Da en Njet oftewel ja en nee. Je schrijft het anders in het russisch maar zo spreek je het in ieder geval uit. Nou met die 2 woorden deed ik nog een wanhopige poging: Cleanen? Da of Njet? Zonder succes en heb ze maar gewoon handdoeken gegeven, want klagen kunnen ze toch niet aangezien niemand ze verstaat. Naja loat goan! De volgende dag liep ik controle en toen zag ik DE manier om met die russen om te gaan! Gewoon kloppen wachten tot ze open doen en vervolgens de deurstopper onder de deur stoppen en met je poetsemmer naar binnen lopen! Eind goed al goed dus!

Na al die waterpoloers in het hotel kreeg ik zelf ook weer de kriebels, misschien toch de verkeerde keuze gemaakt om een aantal jaar geleden te stoppen met de sport. Maar woensdag was ik vrij dus ging ik vol goede moed naar het olympisch zwembad wat tegenover mijn hotel ligt. Toen ik het bad binnen liep verbaasde ik me eigenlijk het meest over de kleine tribune! Is dit nou een olympisch zwembad dacht ik? Maar toen ik ging googlen zag ik dat die spelen in 1920 waren dus dat verklaart een heleboel! Het bad was toen (helaas) ook al 50 meter en toen ik in het water lag leek er geen eind aan te komen! Het eerste baantje ging wel prima maar vervolgens moest ik het tempo toch iets minderen, bah wat een eind! Lekker ff met de neus op de feiten gedrukt dat ik de conditie van een ui heb, maar dat gaat veranderen met mijn 12 badenkaart!

Woensdagmiddag, donderdag en vrijdag was ik vrij dus een mooie gelegenheid om weer naar het prachtige twenteland te gaan! Woensdagavond naar de verjaardag van Jasper geweest en weer als vanouds dom lullen met de familie! Donderdag was een perfecte dag om de hele dag bij de Steeg te zitten! Het stond eigenlijk niet op de planning, maar 's ochtends ff koffie drinken met Lianne die aan het werk was kan al snel tot wat gezelligs leiden. Vervolgens lekker gelunched met Fleur, toen die vervolgens weer vertrok dacht ik nog 1 rosebiertje te nuttigen om het af te leren! Vervolgens liep Roy binnen en ik kon het natuurlijk niet over mijn hart verkrijgen om die alleen te laten zitten. 's avonds dan naar Twente geweest met paps, sis, en schoenbroeder. Vrijdags met moeders het dorp afgestruind en langzaam weer klaargemaakt voor een weekje Belgenland.

Vrijdag is het weer zover dan stap ik om 17.00 (als ik geen vertraging heb) in de trein richting het leukste weekend van het jaar! Familieweekend met de Schwerings is toch een fenomeen. Dom lullen, bier drinken, dom lullen, shoppen, dom lullen, zonnen (als de weersverwachting uit komt), en af en toe dom lullen

Wat ik ook nog even kwijt wil is het volgende: Vandaag kwamen de zomerfeesten in het dorp van Ferry ter sprake, en natuurlijk ook de Melbuuln dagen liet ik niet onbesproken! De artiesten Nick&Simon, Jan Smit, Jeroen van der Boom en Frans Duijts zei onze manager niks. Het enige wat ze kende is: Alles is weg, de kandelaars, de handoeken, de pannen, alles is weg!
Bedankt Gerda Smit dat je Nederland zo goed op de kaart weet te zetten!
Het zou best kunnen dat alles weg was, maar het toont wederom de gierigheid van onze landgenoten, net als de gasten in een eerder verhaal die de hele houskeepingkar leegroofden.

Nou de ballen, en saluukes!

XX Marel


  • 18 April 2011 - 17:48

    Sis:

    Goed verhaal:)! ik zou vrij nemen met kampioenswedstrijd haha

    Tot vrijdag

    Liefs

  • 18 April 2011 - 17:57

    Marion:

    Hoi Marel, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. Jammer dat je daar in het belgenland geen tv hebt om voetbal te kijken. Maar volgens mij mis je nog niet eens zo veel, omdat je toch geregeld in het mooie twenteland bent.
    Is de lift weer heel, of moet je nog steeds trappen lopen.
    Nou succes verder en tot de volgende keer.
    Groetjes uit het zonnige Weerselo

  • 18 April 2011 - 21:19

    Mams:

    Hey, Als je je verveeld tip van mij schrijf een boek!

    Leuk verhaal!
    Groetkes

  • 19 April 2011 - 07:52

    Helma:

    Hey Marel.
    Leuk verhaal hoor, je beleefd nog eens iets in zo'n hotel.
    Het Russisch lukt misschien nog niet maar met het Belgs zul je je nu toch wel kunnen redden?
    Succes verder en op naar het kampioenschap.
    Groetjes uit Hoge Hexel.

  • 19 April 2011 - 16:14

    Marianne:

    Marellie!!
    Weer een leuk verslagje heb je geschreven zeg!
    Ik mis alleen een klein detail over de update van de stand in de eredivisie;-) Dat worden nog een paar spannende wedstrijden denk ik zo!

    Heel veel succes nog!!xxxx

  • 25 April 2011 - 18:37

    Chloe:

    Marellie! Wat ben je toch een lekkerding met je mooi geschreven verhaaltjes! Succes met het opkrikken van je conditie van een ui naar ???? Klinkt in ieder geval goed die 12-badenkaart! You can do it! Hasta Luego y besitos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Marel

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 14539

Voorgaande reizen:

27 November 2013 - 18 April 2014

Backpacken

14 Februari 2011 - 21 Juli 2011

Stage Antwerpen

Landen bezocht: